Täältä löydät yleisimmin esitettyjä kysymyksiä ja vastauksia niihin
Miten liityn jäseneksi?
Voit helposti liittyä jäseneksi, sekä tilata myös jatkojäsenyyden, verkkokaupassamme. Tilattuasi jäsenyyden verkkokaupasta saat sähköpostiisi Tilausvahvistuksen sekä Tervetuloa asiakkaaksi-viestin, mistä löydät henkilökohtaisen avainkoodisi kuntoklubille kulkua varten. P&T-kunto- ja hyvinvointisaleillamme järjestetään viikottain myös Avoimet Ovet -päivät, jolloin voit testata laitteita maksuttomasti kerran, esittää kysymyksiä sekä liittyä suoraan jäseneksi. Avointen Ovien ajankohdat kuntosaleittain löydät täältä. Voit tilata jäsenyyden myös myyntipalvelustamme, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., tai puh. 020 730 6251.
Millaiset aukioloajat saleilla on?
Kaikki P&T-kuntosalit ovat klubilaisten käytössä joka päivä klo 5-23. Sisään pääsee henkilökohtaisella avainkoodilla tai -kortilla.
Mitkä ovat ikärajat?
Ikäraja jäsenyydelle on 18 vuotta. Jos harjoittelee yhdessä holhoojan kanssa, voidaan aktivoida oma ns. Nuorisojäsenyys 14 vuotta täyttäneelle henkilölle.
Onko teillä liittymismaksua?
Liittymismaksu on 39 € kertamaksuna niin kauan kun sinulla on aktiivinen jatkuva jäsenyys. Mikäli jäsenyys katkeaa, veloitetaan uusi liittymismaksu.
Mikä on ilmainen tutustumiskäynti?
Voit käydä tutustumassa valitsemaasi P&T-kuntoklubiin maksutta kerran Avoimissa Ovissa. Ikäraja on 18 vuotta jos harjoittelee yksin ja 14 vuotta mikäli kuntoilee holhoojan seurassa. Jäsenet voivat kutsua yhden ystävän kokeileman harjoittelua myös kerran maksutta. Tästä tulee ilmoittaa viimeistään 24 tuntia ennen harjoitteluhetkeä asiakastukeemme, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..
Voinko vaihtaa P&T kuntoklubia?
Kaikilla P&T-kuntosaleilla on käytössä samat yleiset ehdot. Huomioi kuitenkin mahdolliset muutokset hinnoissa. Halutessasi vaihtaa jäsenyytesi toiselle P&T kuntoklubille, ota yhteyttä asiakastukeemme, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Tai entäpä jos vaihtamisen sijaan hankkisitkin monisalikortin - jäsenyyden, jolla kuntoilet kaikilla P&T-kuntoklubeilla Suomessa?
Saako teiltä Personal Training -palvelua?
Kyllä! Lisätietoa Personal Training-palveluistamme löydät täältä. Halutessasi varata ajan, tai tehdä PT-sopimuksen oman kuntoklubisi Personal Tarinerin kanssa, voit olla yhteydessä myös myyntipalveluumme, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., niin välitämme yhteydenottopyyntösi suoraan Personal Trainerille.
Voinko peruuttaa tekemäni Personal Training -varauksen?
Personal Training -varaus on peruttava viimeistään 24 tuntia ennen sovittua aikaa. Muutoin veloitamme siitä täyden maksun.
Kuinka voin maksaa jäsenmaksujani?
Suosittelemme e-laskua: sen saat käyttöösi helposti oman pankkisi kautta. Voit maksaa myös liikuntaedulla, kuten seteleillä tai niitä vastaavilla saldoilla. Emme ota vastaan käteismaksuja. P&T:llä on oikeus rajoittaa palvelun käyttöä, mikäli asiakas ei ole maksanut laskuaan eräpäivään mennessä.
Kuinka voin purkaa jäsensopimukseni?
Sopimuksen irtisanomisehdot on määritelty jäsenehdoissamme. Määräaikainen sopimus voidaan päättää ennen sitoutumisajan päättymistä 80 €:n maksua vastaan irtisanomista seuraavan kuukauden viimeiseen päivään päättyväksi. Toistaiseksi voimassa oleva sopimus on päätettävissä ilmoitusta seuraavan kuukauden viimeiseen päivään. Lisätietoa saat asiakastuestamme: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 020 730 6250 (pvm/mpm), ma-pe klo 9-16. Jäsenyyden irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Liitä ilmoitukseen nimesi, yhteystietosi ja oman P&T Kuntoklubisi nimi.
Mikä ero on määräaikaisella ja toistaiseksi voimassa olevalla jäsenyydellä?
Kun määräaikaisen sopimuksen sitoutumisaika solmitun sopimuksen perusteella on umpeutunut, sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.
Toistaiseksi voimassa oleva jäsensopimus voidaan irtisanoa siten, että jäsenyys päättyy irtisanomisilmoituksesta seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä.
Millainen irtisanomisaika teillä on?
Jäsensopimus on voimassa määräaikaisen sopimuskauden ajan ja jatkuu sen jälkeen toistaiseksi voimassaolevana kunnes se irtisanotaan. Toistaiseksi voimassa oleva jäsensopimus voidaan irtisanoa siten, että jäsenyys päättyy irstisanomisilmoituksesta seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. Irtisanominen on tehtävä kirjallisesti. Lisätietoa saat asiakastuestamme: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai puh. 020 730 6250 (pvm/mpm), ma-pe klo 9-16. Jäsenyyden irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Liitä ilmoitukseen nimesi, yhteystietosi ja oman P&T Kuntoklubisi nimi.
Saanko kuitin työnantajalleni työpaikkaliikunnasta?
Työnantajan tukema liikunta maksetaan aina erilaisilla liikuntaseteleillä, -mobiilimaksulla tai -saldoilla. Et tarvitse erillistä kuittia. Mikäli kuntosalijäsenyytesi maksaa työnantajasi/yrityksesi, jäsenmaksut laskutetaan suoraan työnantajaltasi/yritykseltäsi.
Minne, miten ja milloin liikuntasaldomaksut tehdään tai liikuntasetelit toimitetaan?
Liikuntasaldomaksut (liikuntaedun maksunsiirto sovelluksella) on suoritettava omalle P&T-kuntoklubille kuluvan kuukauden 10. päivään mennessä, jotta ne pystytään huomioimaan seuraavan kuukauden jäsenmaksulaskutuksessa. Samoin paperiset liikuntasetelit ja muut tuetun liikunnan maksuvälineet on toimitettava oman P&T kuntoklubin Avoimiin Oviin vastaavassa aikataulussa. Liikuntasaldo, -setelit ja muut tuetun liikunnan maksuvälineet EIVÄT käy maksuvälineinä jo muodostuneisiin tai saapuneisiin laskuihin. Ennen liikuntasaldon, -seteleiden ja muiden tuettujen liikunnan maksuvälineiden toimittamista muodostuneet laskut maksetaan niissä olevien maksutietojen mukaisesti.
Voinko siirtää jäsenyyden toiselle?
Vaikka P&T:n jäsenyys on henkilökohtainen, voi sen siirtää henkilölle, joka ei vielä ole P&T:n jäsen. Siirron vastaanottavan henkilön on kuitenkin vastattava sopimustyypin vaatimuksia (esim. Opiskelijakortti voidaan siirtää vain opiskelijakortin kriteerit omaavalle henkilölle). Jos jäsenmaksu on maksettu laskulla sopivat siirtäjä ja vastaanottaja mahdollisen käyttämättömän osuuden käsittelystä kahdenkeskisesti. E-laskulla maksettaessa P&T tekee vastaanottaneen henkilön kanssa uuden jäsensopimuksen. Vastaanottavalta henkilöltä veloitetaan aina liittymismaksu. Jäsenyyden siirtoon liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä asiakastukeemme, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..
Personal Training -tapaamiset ovat henkilökohtaisia eikä niitä voi siirtää toiselle henkilölle.
Voiko antaa kaverini käyttää jäsenkorttiani tai henkilökohtaista ovikoodiani kun en itse pääse salille?
Et voi. Jäsenyys on henkilökohtainen. Luvattomista luovutus-/käyntikerroista veloitamme 50 €/käyntikerta kortin haltijalta.
Mitä tarkoittaa jäsenyyden jäädyttäminen?
Jäsenyys voidaan jäädyttää ennalta määritellyksi ajanjaksoksi, kuitenkin enintään vuodeksi, sairauden, vamman, raskauden, muualla tapahtuvan pysyvän opiskelun tai asumisen, komennuksen tai asevelvollisuuden suorittamisen johdosta. Jäädytys kestää vähintään neljä (4) viikkoa ja enintään 365 vuorokautta. Jäädytyksen aikana jäsenen maksuvelvollisuus keskeytyy ja hänen kulkuoikeutensa kuntokeskukseen suljetaan. Aikaisemmin veloitettuja maksuja ei palauteta, vaan ne luetaan tulevien harjoitusmaksujen hyväksi. Jäsenyyttä jatketaan alkuperäisen sopimuskauden päätyttyä jäädytysjaksoa vastaavan ajan. Jäsenyyden jäädyttämistä tulee hakea P&T:ltä etukäteen kirjallisesti, paitsi tapaturman tai äkillisen sairastapauksen johdosta, jolloin sitä haetaan heti kun se on kohtuudella odotettavissa mahdollista. Jäädyttämiseenvaaditaan lääkärintodistus, virallinen todistus asevelvollisuuden suorittamisesta, komennus-tai kotipaikkatodistus. P&T vahvistaa myöntämänsä jäädytyksen kirjallisesti. Kun jäsensopimus jäädytetään, jäädytetään samalla myös jäsenen voimassa oleva Personal Training -sopimus.
Mitä jos avainkoodini tai -korttini katoaa?
Kadonneesta avainkoodista tai -kortista tulee välittömästi ilmoittaa asiakastukeemme sähköpostitse, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., tai puhelimitse, 020 730 6250, jotta se voidaan sulkea väärinkäytön ehkäisemiseksi. Uudesta avainkortista tai avainkoodin luomisesta veloitetaan 10 € palvelumaksu.
Onko saleilla solariumia?
Kuntosaleillamme ei ole solariumeja.
Kenelle voin ilmoittaa, jos salilla on mielestäni epäsiistiä?
Kunkin P&T-kuntosalin puhtaanapidosta huolehtii valtakunnallisesti toimiva puhtaanapidon ammattilaisyritys yksikkökohtaisen puhtaanapitosuunnitelman mukaisesti. Voi olla, että havaitsemasi epäsiisteys johtuu senhetkisistä luonnonolosuhteista tai siitä, että teet huomiosi siivoustaajuuden loppupuolella ja että siivooja tuleekin siivoamaan esim. saman päivän iltana tai seuraavana aamuna. Huomioithan myös sen, että tiloissamme käytetään hajusteettomia siivousaineista mahdollisten allergisten reaktioiden välttämiseksi. Jos teet huomioita epäsiisteydestä, jätä siitä avoin viesti kuntosalin yleiseen sähköpostiosoitteeseen (merkitse siihen omat yhteystietosi, havainnointipäivä ja kellonaika ja mitä havainnointisi koskee). Jokainen kuntosalin käyttäjä on kuitenkin ensisijaisesti vastuussa omista jäljistään ja roskistaan.
Voinko itse säätää salin ilmanvaihtoa tai lämpötilaa?
Et voi. Jokaisessa P&T-toimitilassa on automatisoitu ilmanvaihto ja mahdollisesti myös viilennys. Anturit ja termostaatit huolehtivat perussäädöistä - suuremmissa liikekiinteistöissä toimitilamme on osa liikekiinteistön IV-arkkitehtuuria missä säädöt tehdään kiinteistökohtaisesti. Tehdessäsi huomioita kuntosalin ilmanvaihdosta tai lämpötilasta jätä avoin viesti kuntosalin yleiseen sähköpostiosoitteeseen (merkitse siihen omat yhteystietosi, havainnointipäivä ja kellonaika ja mitä havainnointisi koskee).
Jäsenyyteni sisältää ryhmäliikunnan - kuinka pääsen mukaan tunneille?
Mikäli jäsenyytesi sisältää oikeuden ryhmäliikuntaan, olet Avoimissa Ovissa jäseneksi liityttyäsi saanut tunnukset tuntivarausjärjestelmään. Jos olet liittynyt jäseneksi verkkokaupassa tai myyntipalvelun kautta, tunnukset on mainittu sähköpostiisi saapuneessa tilausvahvistus-viestissä.
En löydä mistään jäsenehtoja?
Jäsenehdot sekä Suomen että Englannin kielellä löydät täältä
Saako teiltä hierontaa tai fysioterapiaa?
Kyllä saa! P&T:n jäsenenä saat Terveystalo Rela-hierojilta -50 % edun normaalihintaisista hieronnoista! Terveystalo Rela–hierojat -hierontapisteen löydät lähes kaikilta P&T-kuntoklubeilta. Edun saat esittämällä P&T-jäsenyyden tilausvahvistuksen, jäsennumeron tai -kortin. Lisätietoa löydät täältä.
Voiko teiltä ostaa lahjakortteja?
Hyvää joulua!, Iloista pääsiäistä!, Hyvää isänpäivää! Onnea äidille! tai Onneksi olkoon! P&T -lahjakortti on vastaus kaikkiin lahjapulmiisi! Ota yhteyttä myyntipalveluumme sähköpostitse, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., tai puhelimitse, 020 730 6251, niin autamme sinua mielellämme.
Mikä on tietosuojakäytäntönne?
Jäsenyyteen liittyvien tietojen säilyttämiseen liittyy seikkoja, joita säätelee mm. kirjanpitolaki. Emme myy, lainaa, vuokraa tai lahjoita henkilötietoja kolmansille osapuolille. Välitämme kuitenkin omille nykyisille asiakkaillemme, niille jotka ovat olleet asiakkainamme sekä niille, jotka ovat yhteystietonsa luovuttaneet esim. kilpailujen yhteydessä tietoja tuotteistamme ja palveluistamme, tarjouksista ja jäseneduista ellei sitä ole kielletty. Tietosuojakäytäntömme löydät tästä linkistä.
Millaiset järjestyssäännöt P&T kuntoklubeilla on? Mitä jäsenen on hyvä tietää ja huomioida?
Turvallisuus- ja järjestyssäännöt löytyvät myös jäsenehdoista.
P&T:n tiloissa tapahtuva harjoittelu tapahtuu jäsenen omalla vastuulla. Jäsen vastaa omasta terveydentilastaan tavalla, joka ei aiheuta terveysriskiä. Lisäksi jäsen sitoutuu noudattamaan seuraaviaP&T:n turvallisuus- ja järjestyssääntöjä:
- Jäsenyys on aina henkilökohtainen
- Kuntosalin tiloihin ei saa päästää tai tuoda sinne kuulumattomia henkilöitä, ulkopuolisten henkilöiden salille tuomisesta veloitetaan jäseneltä 50€ sakko/hlö
- Jäsenten vierailijoista, jotka tulevat kokeilemaan kuntosalin palveluita, tulee ilmoittaa P&T:lle vähintään päivää
aikaisemmin
- Jäsenen tulee käyttää kuntosalin tiloissa harjoitellessaan sisäkenkiä ja kuntoiluun soveltuvia vaatteita
- Jäsenen tulee käsitellä laitteita ja tiloja siten, etteivät ne vaurioidu
- P&T:llä on oikeus käyttää toimitiloissaan kameravalvontaa jäsenien turvallisuuden lisäämiseksi
- Jäsen ei saa tuoda kuntokeskuksen tiloihin alkoholia, huumausaineita tai kiellettyjä doping-aineita eikä myöskään
kuntoilla näiden vaikutuksen alaisena
- Jäsenen tulee tarvittaessa esittää henkilökunnalle avainkoodinsa tai -korttinsa
- Alle 14-vuotiaiden oleskelu kuntosalialueella on kielletty
- Kuntosalille ei saa tuoda lemmikkejä
- Jäsen ei saa markkinoida tai myydä omia tai muiden tavaroita tai palveluita P&T:n tiloissa
- Vain P&T:n hyväksymä Personal Trainer tai muu valmentaja voi valmentaa ja/tai ohjata jäsentä / työskennellä P&Tsalilla
- Kaikenlainen kuvaaminen P&T:n tiloissa ilman kohteena olevan henkilön lupaa on kiellettyä
- Kaikenlainen kuvaaminen suihkussa, saunassa ja pukuhuoneissa on kiellettyä
- Jäsenen on itse huolehdittava riittävästä henkilökohtaisesta tapaturma- tai sairausvakuutusturvastaan
- Kuntosalille ei voi tulla sisälle kun sulkemisajankohtaan on aikaa jäljellä 15 minuuttia tai vähemmän
- Jäsenen on poistuttava kuntosalilta viimeistään klo. 23
Millaiset säännöt teillä on kilpailuissa?
P&T:n arpajaisia ja kilpailuja koskevat säännöt löydät täältä. Arpajaisverosta huolehtii P&T.